Me time

Neem eens tijd voor jezelf

Rust en Me-time

Zonder voldoende rust zowel fysiek als mentaal, heb je niet de energie en focus om je doelen te bereiken. Daarom is het nemen van fysieke én mentale rust erg belangrijk. Hoe kun je dit jaar meer selfcare-momenten voor jezelf inplannen?
En hoe kun je goed voor je lichaam zorgen? Wat heb je daarvoor nodig? Denk bijvoorbeeld aan het inplannen van massages of lekker een avondje met een goed boek in bad, het blokken van vrije dagen of dagdelen in je agenda of het integreren van een fijne ochtendroutine. Heb niet het misverstand dat samen gaan wandelen met een vriendin of een filmavond met je partner ook onder Me-time hoort. Me-time is écht in je eentje de tijd voor jezelf nemen zodat je weer kunt opladen.

Fysieke rust: zorg goed voor je lichaam

Fysieke rust heeft alles te maken met je lichaam rust gunnen en je verstand op 0 zetten, zodat jij uiteindelijk meer energie hebt. Deze fysieke rust kun je vooral creëren door ritme en structuur in je leven, zodat je spieren ontspannen, je lichaam uitrust en je uiteindelijk optimaal kunt werken.
Fysieke rust kun je onder andere creëren door de volgende activiteiten.
• Voldoende slapen, slapen en slapen
• Warm bad (met een rustig muziekje)
• Muziek luisteren
• Fijne massage
• Structuur door een fijne ochtendroutine
• Lesje yin yoga
• Kwartiertje dagdromen of nietsnutten